lördag 14 maj 2011

Jag säljer min Sony EX1r (SÅLD)


Denna fantastiska lilla HD-kamera har jag använt för att göra dokumentärer och tv-program som sänts i såväl SVT HD som TV4 HD. Det är alltså en proffskamera med smått fantastiska bildegenskaper med tanke på pris och storlek. (kameran är nu såld)
Observera att detta är den nya r-modellen som kom för ett drygt år sedan. Den är mycket svår att hitta begagnad eftersom den är så ny. Några av förbättringarna jämfört med den äldre EX1an är cache-inspelning (kameran filmar upp till 15 sekunder innan du trycker på avtryckaren), inspelning i SD, ny sökare, HDMI-ut, snabbare uppstart med mera.
Du kan se massor av produktioner som jag gjort med kameran eller dess föregångare här på Exposure room .

Kameran är i nyskick! Allt fungerar perfekt och den har inga skador eller slitna delar (förutom några små repor på motljusskyddet). Den har bara varit igång i 408 timmar. Orginalkartongen finns kvar.
Kameran har proffssupport (Sony Prime Silver support) t o m 15 december 2011. En licens på Sony Vegas Pro ver.9 som jag inte har utnyttjat ingår.

Förutom laddare, fjärrkontroll och alla sladdar så får du ett 8 GB SxS Pro minneskort, 1 MxM SDHC-adapter och 3 st 16 GB SDHC-kort. Sammanlagt ger detta ca 3 timmars inspelningstid.

Du får också 4 st Sony BP-U30 batterier som räcker väl för en mycket lång inspelningsdag (nypris 1295 kr/st).

Dessutom får du ett skräddarsytt regnskydd och en kameraväska från industriledande Portabrace. De finns att köpa på Scandinavian photo och kostar idag 3350 kr resp. 5320 kr.

Om du inte redan har ett bra stativ så kan du få med mitt gamla Manfrotto-stativ med 501-huvud. Det kostar idag drygt 7 000 kr men mitt är lite äldre och aningen glappt i ”armen” så jag bjuder på det om du behöver det.

Nypriset för kameran är 70 000 kr.
Totalt nypris för allt är 82 555 kr (exkl. stativet). Observera att detta inte är några gamla inaktuella priser utan de priser som gäller om du köper utrustningen ny idag.

Jag säljer hela paketet för 59 000 kr. Eftersom det är min firma som säljer så kan du om du också har firma dra av momsen. Då blir priset 47 200 kr.

Ring (0702267796) eller maila om du är intresserad.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar